تفاوت بازاریابی آفلاین (سنتی) با بازاریابی دیجیتال چیست؟

نویسنده : روابط عمومی
27 اردیبهشت 1399
مدت زمان مطالعه ۱ دقیقه
تفاوت بازاریابی آفلاین (سنتی) با بازاریابی دیجیتال چیست؟



 هر نوع فعالیت تبلیغاتی بر بستر دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند و اینترنت بازاریابی دیجیتالی است .
بازاریابی دیجیتال تاملی دو طرفه با امکان برقراری   میان  تبلیغ‌دهنده و مخاطبان است .

هزینه‌های بازاریابی دیجیتال به مراتب از هزینه‌های بازاریابی آفلاین کمتر بوده و اثربخشی آن نیز در برخی موارد بیشتر است.

 یکی از مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که قابلیت  پخش سریع دارند.
مهمترین تفاوت این دو مدل بازاریابی  قابلیت سنجش و ارزیابی است .فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال قابلیت اندازه‌گیری دارند و می‌توان آنها را با آمار ارائه و تحلیل کرد. در صورتی که در بازاریابی سنتی و آفلاین این اتفاق امکان‌پذیر نیست .
از تفاوت‌های این دو مدل بازاریابی، تنوع و تفاوت کانال‌های توزیع محتواست که در بین فضای آفلاین و آنلاین متفاوت است.
در بازاریابی دیجیتال با استفاده از روش‌ها و ابزارهای مختلف آنلاین تلاش می‌کنید پیام‌تان را به مخاطبان برسانید. به همین دلیل ممکن است با یک پیام ساده بتوانید طیف وسیعی از مخاطبان را پوشش دهید. اما در فضای آفلاین به دلیل محدودیت کانال‌های توزیع محتوا ممکن است این اتفاق رخ ندهد.