ویروس کرونا و تاثیر آن بر کافه و رستوران ها در دنیا و ایران

نویسنده : روابط عمومی
10 خرداد 1399
مدت زمان مطالعه ۱ دقیقه
ویروس کرونا و تاثیر آن بر کافه و رستوران ها در دنیا و ایران

درحالی که بسیاری از خدمات دنیا در بحران کرونا رسما تعطیل شده اند و با بحران تامین مالی کارمندان خود مواجه هستند و روزانه نگران ورشکسته شدن مجموعه ای که با سال ها تلاش به دست اورده اند هستند ،شرکت های بزرگ با تغییر در استراتژی خود و در اختیار داشتن منبع مالی مناسب جهت تغییر رویه استراتژی خود سعی در این دارند که سود خود را در این روز ها نیزحفظ کنند.

وضع صنایع غذایی ایران در کرونا:

می‌توان اینگونه پیش بینی کرد ،تقریبا سه چهارم از رستوران‌های موجود در کشور در صورت شکل نگرفتن حمایت های لازم و کار‌های ضروری بعد از دوره اپیدمی کرونا قادر به بازگشایی مجدد نخواهند بود

اسنپ فود در اقدامی ذائقه مردم و بخش سرگرمی آن ها را هدف گرفت تا بتواند کار خود را ادامه دهد.او از رستوران ها خواست تا غذای نیمه آماده تهیه کنند و منوی خود را در انسپ فود به غذای نیمه آماده تغییر دهند در این صورت شما بعد از مراجعه به اسنپ فود میتوانید یک پیتزا سفارش دهید که مواد کاملی دارد و شما در خانه با استفاده از مایکروفر ادامه پخت را انجام میدهید.در عین حال که مزه غذای رستوران برای شما تداعی میشود  ویک غذای متنوع میخورید خیالتان هم ازبابت کرونا راحت میشود. علاوه بر این موضوع اسنپ فود برای آنکه خیال شمارا خیلی راحت تر هم بکند یک دقیقه از داخل هر رستوران را به صورت لایو برای مشتری نشان میده

غول های صنایع غذایی جهان در کرونا:

شرکت های بزرگ غذایی نیز برای حافظت پرسنل و مردم در برابر کرونا سازگار غذای بیرون بر را در پیش گرفته اند.بیشتر آن ها تقریبا عملکرد مشابه هم داشتند و تنها در  برخی جزییات متفاوت عمل کردند که شامل بسته بندی با ملاحظه و کد تخفیف تا تحویل رایگان میشود.اکثر آن ها از هشتگ open delivery استفاده کرده اند و به کمپین باز بودن غذای بیرون بر پیوستند.شعار آن ها این است:اگر در ها بسته هستند آشپزخانه ها برای تحویل غذا بازند

مک دونالد تصیمم گرفته است در دوره کرونا تمامی شعب خود را در انگلیس و ایرلند تعطیل کند که شامل ۱۲۷۰ شعبه است که مجموعا ۱۳۵۰۰۰ نفر را برای آن به طور مستقیم و غیر مستقیم استخدام کرده بود.با این حال به جهت اعلام بسته حمایتی از طرف دولت ، مک دونالد سعی دارد ۸۰ درصد از حقوق کارمندان خود را تامین کند و درکنار آن همچنان به فعالیت بیرون بر خود ادامه دهد.

کی اف سی نیز روی غذای بیرون بر تمرکز کرده است وهمچنین اعلام کرده که دکه های تحویل غذا و خودرو ها یا درایورتور ها نیز فعال هستند.نکته قابل توجه برای این برند جلب اعتماد و خاطر جمع کردن مخاطبانش به رعایت اصول بهداشتی هست